fredagen den 24:e februari 2012

Sverige på väg mot katastrof och inbördeskrig

Så här skriver man på Snaphanen:

“Sveriges väg mot katastrof

Under 2008 fick den tidigare FN-officeren Anders Lugn mirakulöst in en artikel i Aftonbladet med denna rubrik. Han förutsåg ganska nyktert och sansat att Sverige är på väg in i ett inbördeskrig i likhet med det han själv bevittnade i Libanon. Man bör läsa hans artikel minst en gång om året, så man blir förberedd den dag hans förutsägelser går i uppfyllelse. För det gör de. Sverige har passerat ”The Tipping Point” demografiskt. Resten är bara väntetid. Tjugo år, plus eller minus, är min gissning.

I dag kan man se i svenska medier, att den i förväg mycket stora “anhöriginvandringen” kommer att stiga till 59 500 under detta år. Den har i många år legat omkring 25–30 000. Låt oss påminna varandra om, att familjeföreningen under 2001 i Danmark passerade 12 500. Då sa socialdemokraterna själva att detta antal var den absoluta smärtgränsen. Sverige kan tydligen inte känna smärta, därför är alla varningar fullständigt meningslösa – ända till dess den helt stora, kroniska, obotbara smärtan sänker sig över landet. Det har satts ett datum men vi känner bara inte till det.

Man kan idag se att bloggaren Merit Wager har givit upp att försöka påverka Sveriges politiska ledning. 95 % av den svenska befolkningen har ännu inte drömt om att försöka påverka sin regering, som uppenbarligen vill avskaffa dem och låta dem själva få betala för det. Det är självklart den stora gåtan, varför svenskarna är de mest politisk apatiska i hela den västliga världen? Det enda man har i bakhuvudet är att de är en särdeles välbeväpnad befolkning med omkring en miljon legala skjutvapen i landet.

Själv har jag aldrig haft den ambitionen att påverka politiken annat än via röstsedeln. Jag dokumenterar, dvs. jag skriver på samma sätt som jag fotograferar. Och så hoppas jag att min tid är ute den dag mina värsta föraningar för Sverige går i uppfyllelse.”

Anders Lugn, 55+, Hongkong, Shanghai och Stockholm, tidigare FN-officer. Journalist och rådgivare i kommunikation och ledarskap.

Så här skriver Anders Lugn bl.a.:

”Jag kunde hitta sex förhållanden som skapade förutsättningar för den libanesiska undergången:

1. Svaga gemensamma nationella värderingar.

2. Svag nationell krigsmakt.

3. Svag nationell polismakt.

4. Extremt god tillgång till vapen.

5. Stor tillgång till droger – alkohol till kristna, hasch till muslimer.

6. Känsla av vanmakt i befolkningen: ”det är ingen idé att kämpa för ett bättre liv... fogdarna tar ändå det jag skrapar ihop”.

Roger Scruton, en konservativ författare och filosof, har skrivit mycket om hur viktigt det är med nationer och han menar att nationalstaterna är under attack.

I sin bok ”The Need for Nations” skriver han att ”nation och nationalitet är en direkt förutsättning för demokrati och fredlig utveckling.”

Sverige är illa ute som har en statsminister som hatar sitt eget folk och jobbar målmedvetet på att förrinta svenska folket och därmed nationen Sverige.

339 000 har röstat på SD. Vi i alliansen har nästan tre miljoner röster, och vi lierar oss här med ett parti – Miljöpartiet – som är större än Sverigedemokraterna. Ett parti som har motsatt uppfattning än SD i den här frågan. Tillsammans representerar vi långt över tre miljoner röster. Vi är tio gånger större än vad SD är.”

(…)

”Sverige har en statsminister som går omkring med en lapp i fickan med siffran på hur många av landets medborgare som han avskyr. Ja, han avskyr svenskar så mycket att han inte ens kan erkänna att det finns en befolkningsgrupp som heter svenskar.”

Statsminister Reinfeldts tal i riksdagen:
”Att hävda att det finns en grupp … som svenskar… visar sig väldigt ofta vara svårt att sedan definiera.”


3 kommentarer:

  1. Jag personligen är för ett inbördeskrig och jag hoppas det kommer snart innan jag börja se alldes för många folk som delar på en 1a lägenhet. Eller börja få bo ute på gatan.

    SvaraRadera
  2. Jag är personligen för ett inbördeskrig. Innan jag ser fler folk som behöver dela på en 1a för ha sovplatser överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  3. Jag personligen är för ett inbördeskrig och jag hoppas det kommer snart innan jag börja se alldes för många folk som delar på en 1a lägenhet. Eller börja få bo ute på gatan.

    SvaraRadera